• Breaking News

    Senin, 31 Desember 2018

    Apa Yang Akan Terjadi Apabila Anda Makan Pisang Setiap Hari

    Apa Yang Akan Terjadi Apabila Anda Makan Pisang Setiap Hari

    istanavip.net
    BERITA AKURAT - Pisang adalah buah yang paling popular di Amerika Syarikat. Anda mungkin sudah makan banyak pisang atau anda mungkin menjadi orang yang mencari alasan untuk meningkatkan pengambilan buah anda. Dalam mana-mana kedua-dua kes, anda perlu mengetahui lima manfaat utama pisang ini.

    1. Kawalan Tekanan Darah

    Tekanan darah tinggi adalah pembunuh senyap. Ia boleh membawa kepada penyakit jantung, strok, kegagalan buah pinggang dan penyakit otak. Untuk menurunkan tekanan darah, disyorkan untuk makan lebih banyak kalium. Sebagai fakta, pisang kaya dengan potassium. Satu pisang saiz purata mempunyai kira-kira 12 peratus daripada nilai potassium harian anda. Malah Harvard School of Public Health mengesyorkan makan makanan kaya kalium untuk menolak tekanan darah anda.


    2. Kawalan selera makan

    Pisang kaya serat. Pisang berukuran purata mengandungi sehingga 12 peratus nilai serat harian.Diet kaya serat mempunyai banyak faedah. Ia membantu menurunkan tahap kolesterol, menormalkan pergerakan usus, mengawal gula darah dan membantu dalam mencapai berat badan yang sihat. Selain itu, serat melambatkan pencernaan. Akibatnya, anda berasa lebih kenyang selepas makan. Sekiranya anda ingin mengurangkan kalori dan mengurangkan berat badan - ini adalah penyelesaian untuk anda.

    3. Pencegahan Kanser
    Salah satu faedah pisang yang menakjubkan adalah beberapa jenis pencegahan kanser. Penyelidikan (dilakukan oleh American Institute for Cancer Research) menunjukkan bahawa serat makanan "meyakinkan" merendahkan risiko kanser kolorektal. Di samping itu, vitamin C, "mungkin" merendahkan risiko kanser esophageal. Pisang mengandungi kira-kira 17 peratus nilai harian vitamin C. Kajian mungkin tidak 100% meyakinkan, tetapi makan pisang setiap hari tidak akan menyakiti.

    4. Pengganti Minuman Sukan

    Jika anda ingin menggantikan minuman sukan anda dengan sesuatu yang lebih semula jadi - tidak perlu lagi! Penyelidikan yang diketepikan oleh Appalachian State University membuat kesimpulan bahawa makan pisang pra- atau pertengahan latihan membantu meningkatkan prestasi serta minuman sukan. Karbohidrat yang terdapat dalam pisang boleh ditukar dengan cepat menjadi tenaga. Tambahan pula, kalium dapat membantu mencegah dehidrasi

    5. Tulang yang lebih kuat
    Potassium membuat pisang menjadi pilihan bagi mereka yang ingin membina tulang yang lebih kuat. Kajian menunjukkan bahawa makanan kaya kalium boleh mengurangkan kehilangan tulang. Selain itu, pisang boleh membantu mencegah osteoporosis

    istanavip.net

    Tidak ada komentar:

    Posting Komentar

    MAUSLOT


    CERIABET


    AUTOBET88